Mediakortti

KUNNALLISLEHTI Kunnallislehti tavoittaa lähes 80 prosenttia alueensa väestöstä. Nekin, jotka eivät tilaa lehteä, lukevat sitä töissä, kirjastossa, kahvilassa. Kuntsari tavoittaa myös nuoret. Alle 35-vuotiaasta väestöstä tavoitamme valtakunnallisen tutkimuksen mukaan lähes 60 prosenttia – harva muu väline pystyy samaan. Jokaista meistä kiinnostavat asiat, jotka koskettavat itseä, perhettä, ystäviä, omaa elinympä- ristöä ja siinä tapahtuvia asioita. Uutinen on muutos tai sen tarve ja niitähän meillä tätä nykyä riittää – isompia ja pienempiä. Paikallislehti on ylivoimaisesti paras tietolähde alueensa uutisista, ihmisistä ja tapahtumista. Ylivoimaisuutta korostaa vielä sekin, että paikallislehti on läsnä myös sosiaalisessa mediassa. Kunnallislehdellä on tuhansia viikko- kävijöitä omilla nettisivuillaan. Facebookissa- kin meillä on paljon seuraajia. Kunnallislehti kokoaa seudun ihmiset yhteen tarjoamalla yhteisiä puheen- aiheita ja tietoa tapahtumista ja ihmisistä – Kunnallislehti on ollut ”sosiaalinen media” jo kauan ennen nykyistä somea. Monilla paik- kakunnilla paikallislehti on sitä paitsi seudun suurin yhteisö – mikä muu kokoaa päivästä ja viikosta toiseen yhtä isoja joukkoja yhteen. Kunnallis- lehden mainosten kohdalla ei paineta yläkulmassa olevaa ”ruksia” eikä surffata toiselle kanavalle. Tutkimukseen vastanneiden mielestä tilattava paikallislehti on huomattavasti läheisempi kuin mikään muu media. Sähköiset vaihtoehdot ja sosiaalinen media mukaan lukien. Paikallislehtien vahvuudet tutkimus 2017, Tietoykkönen Oy Taina Tukia päätoimittaja p. (02) 588 8651, 050 62476 www. kuntsari .fi MEDIAKORTTI 2019 Kunnallislehti on ylivoimaisesti paras tietolähde alueensa uutisista. Paikallislehtien vahvuudet tutkimus 2017, Tietoykkönen Oy Paikallislehti luetaan tarkasti, keskimäärin 1,5, kertaa per numero. Paikallislehtien vahvuudet tutkimus 2017, Tietoykkönen Oy

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkzNDM=