BeWoman sai uuden toimitilan Ylä-Vistalle

0
Tuija Ojaniemi on tyytyväinen vaatekauppansa uusiin tiloihin.

– Minusta tämä on oikein kotoisa tila. Vaikka tila on pieni, on se valoisa ja omannäköisempi kuin aikaisempi paikka. Halusin myös valkeat seinät, koska vaatteet ovat värikkäitä, Tuija Ojaniemi toteaa.

Hänen vaateputiikkinsa BeWoman on saanut uudet tilat Ylä-Vistalta, entisestä M-Marketin toimitilasta, josta on nyt lohkottu ja remontoitu pienempiä liiketiloja. Putiikki sijaitsee rakennuksen sisäpihan, Paltantien puolella.

BeWoman on toiminut hetken aikaa ainoastaan verkkokauppana ja sitä ennen Kairankulmassa. Avajaisia uudessa liiketilassa vietettiin huhtikuun puolivälissä.

Pitkään yrittäjänä


Vaateliikkeen yrittäjä Ojaniemestä tuli vajaa vuosi sitten. Edelliset BeWomanin omistajat halusivat luopua toiminnasta, joten Ojaniemi päätti tarttua tilaisuuteen.

– Olin ollut mukana jo sen pop-up-toiminnassa ja ajattelin, että ei toimivaa liikettä kannata lopettaa, hän kertoo.

Vaikka vaateliikkeen yrittäjänä Ojaniemi on ollut vasta vuoden, yrittäjäksi hän on ryhtynyt kuitenkin jo vuonna 1988, vaikka välillä olikin vuosia palkkatöissä. Parturi-kampaajana hän jatkaa yhä viereisessä Hiushuone Bobissa.

– Olen maanantaista keskiviikkoon parturi-kampaajana ja loppuviikot tässä vaateliikkeessä. Jos tarvitsee päästä kuitenkin sovittamaan tai hakemaan vaatteita muina aikoina, niin minuun voi ottaa yhteyttä, niin järjestetään, hän vinkkaa.

Pop-up-myyntiä


Kivijalkaliikkeen lisäksi BeWoman toimii verkkokauppana ja järjestää myös pop-up-myyntiä pienemmillä paikkakunnilla.

– Verkkokauppa-asiakkaita minulla on ympäri Suomen. Noin puolet myynnistä tulee verkkokaupasta ja puolet kivijalkaliikkeestä. Käyn lisäksi tekemässä pop-up-myyntiä sellaisilla pienillä paikkakunnilla, joissa ei omaa vaateliikettä ole, esimerkiksi Liedossa, Mynämäessä, Kihniössä, Jalasjärvellä ja Vehmaalla, Ojaniemi kertoo.

Vaateliikkeessä Ojaniemi myy kahden tanskalaisen merkin vaatteita: Zhenzin ja Ze-Zen, joista edellinen valmistaa plus-koon vaatteita ja jälkimmäinen vaatteita normaalimitoituksella; XS–XXL.

Hän kertoo, että asiakaskunta koostuu pääosin yli 30-vuotiaista naisista.

Useita mallistoja vuodessa


Liikkeeseen on juuri saapunut uudet kevätmalliston vaatteet. Ojaniemi kertoo, että mallisto uusiutuu useampaan kertaan vuodessa; esimerkiksi kevätmallisto saapuu kolmessa erässä, kesämallisto kahdessa erässä ja syysmallisto kolmessa erässä.

Hän kertoo, että kevättrendiväreissä näkyvät tänä keväänä esimerkiksi sinistä eri sävyissä, denimiä, pinkkiä ja kirkasta mansikanpunaista.

– Vaihtuvia trendejä tärkeämpää on kuitenkin löytää itselle sellaiset vaatteet, jotka sopivat. Minulla on pukeutumisneuvojan ja värianalyysin koulutukset ja kerron kyllä rohkeasti, mikä vaate kenellekin sopii – ja myös silloin kun joku ei sovi. Silloin asiakkaat haluavat tulla uudelleenkin kun tietävät, että saavat juuri heille sopivia vaatteita, hän toteaa.